Позакласне читання. 3 клас - Конспекти уроків - Каталог статей - Персональный сайт школы

Меню сайту
Головна » Статті » Конспекти уроків

Позакласне читання. 3 клас
Позакласне читання

 Тема: «Казки маленькі, а розуму в них багато»

 Мета: систематизувати знання дітей з розділу, розвивати навички читання, діалогічного й монологічного мовлення; вчити інсценізувати казки, передавати інтонацією почуття дійових осіб, вчити знаходити за допомогою вибіркового читання уривки, слова, які характеризують дійових осіб; розвивати образність мовлення, кмітливість, вчити складати казки; на основі вивчення усної народної творчості, виховувати гідного громадянина України

 Обладнання: казки, міні – підручник, картки – блискавки, картки з деформованим текстом.

                                                                              Хід уроку

 I. Організація класу
.
 1. Привітання

 . Доброго ранку! Доброго дня!
 Доброго - вчора, сьогодні, щодня...
 Хай не псується годинник на вежі.
 Хай буде все на землі, як належить:
 Сонце - як сонце, літо - як літо, 
Дощик - як дощик, діти - як діти. 
Кожному дому щастя бажаю.
 Маку - цвітіння, житу - врожаю,
 Небові - миру, голубу - неба, 
Кожній дитині - всього що треба.
 Хай усміхаються діти щодня
. Доброго ранку! Доброго дня!

 2. Рефлексія. - Що ви очікуєте від нашого уроку? Давайте за допомогою смайликів дізнаємося про ваш настрій та готовність до сприйняття.

 II. Актуалізація опорних знань і дій учнів необхідних для творчої діяльності.

 1. Вступне слово вчителя.

 На сьогоднішньому уроці ми поринемо у світ невичерпного джерела народної творчості. Це джерело знайоме з дитинства, яке вчить добру, людяності і прилучили вперше вас до нього Ваші матусі та бабусі. Про що буде йти мова на уроці ви дізнаєтеся розгадавши загадки

. 2. Відгадування загадок.
. Виріс цей хлопчина 
  З маленької деревини,
  У печі зміючку спік,
  Сам на дерево утік
. Його гусятко врятувало –
  На крилечка свої узяло. 
  Принесло до тата й мами,
  Частувалось пирогами
. («Івасик-Телесик»)

 Він звірят усіх лікує,
 Від халепи їх рятує,
 І зайчат, і мавпенят,
 Бегемотів, тигренят.
 Вилікує він за мить 
Все, що в звірів заболить,
 Наш добрий лікар… (Айболить)

 Що спільного і що відмінного у цих двох загадках?

 4. Пояснити прислів`я. Казка вчить, як на світі жить. Казки маленькі, а розуму в них багато.

 III. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 1. Вступне слово вчителя.

 Наш урок творчості, натхнення, добра і радості. Сьогодні в гості до нас завітала Казка. До зустрічі з нею ви готувалися заздалегідь. Кожна команда приготувала інсценізацію казки. Сьогодні у нас беруть участь дві команди, які хочуть стати акторами. І пані Казка спостерігатиме за їхньою роботою і визначить переможців

. IV. Узагальнення окремих фактів і знань учнів.

 1 Робота в «Комп'ютерній» студії.

 1.1. Орфоепічні вправи. - Якщо ви хочете бути справжніми акторами, працювати будемо за всіма акторськими правилами. Актори повинні багато читати, швидко орієнтуватися у запропонованих текстах, чітко і виразно промовляти слова.
 1.2. Промовлянка. Промовляйте чітко та виразно: га - ха, зі - сі, ву -фу, аб - ап, ти - ті, гу -ку. 
 1.3. Чистомовка. Шу - шу - шу - чистомовку я пишу. Ят - ят - ят - їх пишу для всіх малят. Ки - ки - ки - і говорять залюбки. Ло - ло - ло - щоб чисте мовлення було.
 1.4. Скоромовка Вивчення скоромовки напам´ять. Конкурс між командами.
 Ти, малий, скажи малому,
 Хай малий малому скаже,
 Хай малий теля прив'яже
.
 1.5. Деформовані тексти (за Едігеєм). Кожна команда читає свій текст і згадує, з якої казки уривок, хто її автор.

 Команда 1. . .Я ан власні ічо бачили сніг. Він кийта лайбі - білий і напухстий, шийм´як аз мох. А озмор ... від гоньо нідику ен тевчеш, скрізь дошкуляє, вітьна пила мерзнуть. І огоніч поїстипо. Жах!

 Команда 2. ...оП муто мосаму зеруо вавпла векийли білйи дьбіле з довгюо єшию і ничорм дзьомоб. огноОд зура зусрівт лебьді сріблятус куриб і тівхо її стиз'ї. таСла кибра проситияс.

 1.6. Відгадування загадок
. Кожна команда відгадує загадку, а слова - відгадки утворять назву однієї казки.
 1) Страшний та рогатий,
 2) Тьох, тьох, тьох, тіву - тів! Чорний та крилатий. Лине радісно з гаїв. По дорозі гук. То співаночка чия? Хто ж то лізе?... (Жук.). Ну, звичайно ж, ...(солов'я.).
 1.7. Опрацювання казки В. Сухомлинського «Соловей і жук». Прочитати казку мовчки. Тестування. «Що з двох правильне?».
 1. Цей твір - це ... а) казка; б) оповідання. 
 2. У саду співав ... а) Жук; б) Соловейко.
 3. Соловейко хотів щоб ... а) Жука краще зовсім не було; б) Жук допоміг йому співати.
 4. Жук і Соловей спитали думку... а) хлопчика; б) дівчинки. 
 5. Кого дівчинка хотіла залишити? а) Солов'я і Жука; б) Солов'я.
 6. Автор хотів сказати цією казкою, що у світі мають залишитися... а) живі істоти; б) ті, що гарно співають.
 Відповіді: 1) а; 2) б; 3) а; 4) б; 5) а; 6) а.

 V. Хвилинка релаксації
1. Хвилинка психологічного настрою. Зазирнуло сонечко в віконце, Посміхнулось весело мені. Я бажаю всім добра й здоров'я, Шепотів промінчик в тишині.
 2. «Мікрофон». - Як ви вважаєте, для чого людині потрібне здоров'я? Правила роботи. Говорить тільки той, у кого «умовний» мікрофон. Подані відповіді не коментуються і не оцінюються.
 3. Мозковий штурм. «Здоров'я - це ...» Правила роботи. 1. Кажіть усе, що спаде вам на думку. 2. Не обговорюйте і не критикуйте висловлювання інших. 3. Можна повторювати ідеї, запропоновані кимось іншим. 4. Розширення запропонованої ідеї заохочується. Висновок. Здоров'я - це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб і фізичних вад.
 VI. Повторення і узагальнення знань.
 1. Робота в студії «Театр»
 1.1 Ми – актори. Кожна команда показує свою казку. І - команда: казка «Про Півника та Курочку та їх друзів». ІІ – команда: п´єса – казка «Бабусина пригода»
 1.2 Підрахунок балів. Визначення переможців.

 2. Робота в інформаційній студії 
2.1 З яких казок ці рядки? «Покришив дрібненько, склав у високий глечик з вузькою шийкою …» «Ну й Рябко наш молодець! Ну й розумні в мене діти!» «Лисичка тихо промовляла: - «Отакий, як в Солов’я!»». «Якби мені знайти кого-небудь, хто вміє читати. Це, мабуть, дуже цікава казочка!» 2.2 Фізкультхвилинка.
 Засиділися в гостях у казки. Встали дружно. Лінь, як пил, струсіть із себе, присідання зробити треба раз, два, три, чотири, п'ять. Руки - крила піднялися тужно - дружно в небо. Політали, покружляли, дружно сіли й тихо встали. 

VII. Рефлексія.

Вправа «Хто я?» А зараз я пропоную вам визначити, ким ви себе відчули на уроці. Совою - бо поводилися мудро; Метеликом - бо все вам було легко; Незнайком - бо все було не знайоме, важке; Або кимось ще. Поясніть чому?

 VIII. Підсумок уроку.

 За допомогою смайликів покажіть свій настрій Бувайте здорові як риба, гожі як вода, веселі як весна, робочі як бджола, багаті як земля!»

 IX. Домашнє завдання

 1. Читати і переказувати казку «Соловей і жук»
 2. Творче завдання. Скласти власну міні-казку.




Категорія: Конспекти уроків | Додав: NataMalinka (08.02.2013)
Переглядів: 7831 | Рейтинг: 5.0/4 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Вхід на сайт

Новини школи

Серпнева конференція

26 серпня 2016 року наша школа приймала гостей зі шкіл селища та району. Переглянути фото можна за посиланням: 


Літо 2016

Закінчився навчальний рік, проте робота школи продовжується.


Безпека дорожнього руху


Перше вересня

День Знань. Навіть погода раділа початку навчального року!


Закінчились осінні канікули...

Чому так швидко пролітає тиждень? Наче і відпочити не встигли?! А уявіть, якби і цього тижня не було? Чи стало б нам важче?


Погода в Каланчаку
Мини - чат

200
Друзі сайту
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz