Образотворче мистецтво 1 клас. - Конспекти уроків - Каталог статей - Персональный сайт школы

Меню сайту
Головна » Статті » Конспекти уроків

Образотворче мистецтво 1 клас.
Тема:      Узгодженість форми і декору. Монотипія «Метелики».
 
Мета:     Вчити малювати в техніці монотипія; дати початкове поняття симетрії; розвивати образне мислення, увагу, фантазію; вміння визначати характерні особливості будови комах; виховувати чуйне ставлення до природи , викликати бажання зберігати її красу.
 
Обладнання:  
               зоровий ряд : зразки дитячих малюнків; таблиці із зображенням літньої природи; картина « Метелик» М.Гепарда члена Спілки художників України; ксерокопії різноманітних метеликів із назвами;
               технічні засоби: комп`ютер, ППЗ ( «Педагогічний програмний засіб освітньої галузі « Мистецтво»: «Образотворче мистецтво 1-4 класи»»);
              матеріали: аркуш білого паперу, фарби, пензлі, палітра, фломастери;
 
 Тип уроку: повідомлення нових знань.
 
 Ключові поняття: симетрія, монотипія.
 
Час: 35 хвилин
                                                                Зміст уроку

1. Організаційний момент ( 1хв.)
 
    Самомотивація
 
 - Пролунав дзвінок
 – Починаємо урок.
 Працюватимем старанно,
 Щоб почуть наприкінці,
 Що у нашім першім класі
 Діти просто молодці. 

2. Повідомлення теми і завдань уроку.(4 хв)
.Бесіда за ілюстрованими таблицями Використання ППЗ ( педагогічного програмного засобу освітньої галузі « Мистецтво»: «Образотворче мистецтво 1-4 кл.» /далі ППЗ/ )
 
 -Діти, подивіться на таблиці . Що на них зображено?
 - Як одним словом можна назвати ці зображення? ( Природа)
 - Подивіться у вікно. Де веселіша природа? Чому? ( Більше яскравих барв)
 - Сьогодні ми будемо малювати невеличку, але дуже яскраву частинку нашої природи, яка милує очі і душу людини.
 / На моніторі з`являються пан Олівець і пані Фарба/ Пан Олівець :
 -Метелик кружляє і в`ється в саду, За ним зачарований я побіжу.
  А він веселиться, присяде, злетить
  І в поле, і в луки все далі летить.
 Пані Фарба:
 - Сьогодні ми малюватимемо метеликів. А щоб вони вийшли наче справжні, використаємо спосіб відтискування, відбиття кольорів
 
.3. Актуалізація знань учнів. Мотивація (8 хв)
. Інсценівка «Метелики на квітучій галявині» Робота над спостереженнями учнів . Бесіда. Перегляд демонстраційного матеріалу.
 - Метелики потрібні нам, малята,
   Щоби квітки гарненько запиляти.
   Щоб і сади, й ліси, й поля –
   Родила гарно вся наша Земля. .
 
  ( У класі повсюди розкладено штучні квіти .На підлозі біля квітів присіли дві дівчинки і один хлопчик в костюмах метеликів. До класу вбігає хлопчик із сачком у руках).
 Хлопчик: Я біжу, біжу по гаю,
               Я метелика впіймаю.
               А метелик не схотів –
               Геть від мене полетів.
               Сів метелик на травичку,
               Може, думав, не помічу?
               Блиснуть крилечка ясні
              – Зразу видно вдалині.
              Сів метелик на листочок –
              Може, там сховатись хоче?
               Блиснуть крилечка рябі –
              Не сховатися тобі!
              Полетів він на лужок,
              Заховався між квіток.
              Я іду, іду, іду –
               Метелика не знайду!
 Учитель: Діти бігають, стрибають, Далі весело гукають:
 І учень: Ах, метелик!.. подивіться! Ось він, ось він метушиться!
 ІІ учень: Та який же гарний, гожий! Наче квітка, прехороший!
 ІІІ учень: Струмок серед гаю, Як стрічечка: На квітці метелик, Мов свічечка..
 І учень: На дорозі лежить квітка, Пелюстки згортає. Я хотів її зірвати, А вона літає.
 ІІ учень: Я з метеликом дружу В зеленому лузі. Не боїться він мене, Сіда на картузик. Лиш прийду я на лужок – Здалеку радіє, Мов ромашка у траві, Крильцями біліє.
І метелик: Всіх метеликів строкатих Можна так запам`ятати: Голуб`янка, кропив`янка, Перламутрівка, жовтянка, Махаон і жалібниця, Апполон і зоряниця. З ними бражники строкаті, Та ще совки волохаті, І проворні літуни – Капустяні білани, А метеликовий ряд Замикає шовкопряд.
ІІ метелик: На капусті я вродився І капустою живився, На капусті я умер, Та ізнов ожив тепер. Тільки вже не той я став, Що в капусті плазував: Не плазую,а літаю, Бо прегарні крильця маю.
 
 - Діти, хто з вас спостерігав за метеликами?
 - Які назви метеликів ви знаєте?
 - Ви чули як їде машина, трактор, скутер, літак?
 - Чи чути як летить метелик?
 - Де найбільше можна зустріти метеликів? Чому?
 - Яка користь від метеликів?
 - Так. Метелики запилюють квітки, а людям вони приносять радість і надихають їх на творчість.
 - Діти, подивіться які метелики одержалися у школярів, вишивальниць, у художників по тканинах.А ця картина прикрасить будь-який інтер`єр. Її написав Микола Гепард – член Спілки художників України і виконана вона у техніці відтискування.
 - - Чи хотіли б ви навчитися малювати метеликів?
 
 4. Робота над темою уроку
  Рухавка.
 Продовження роботи над темою уроку. Розповідь про метеликів у мистецтві і в природі засобами інтерактивних технологій.
- А зараз знову слово нашим друзям, пану Олівцю та пані Фарбі.
  Пан Олівець: В образотворчому мистецтві метелик дуже популярний образ. Навіть існує стиль «метелик», або батерфляй. В Японії та Китаї метелик символізує щастя й багатство. Ось зразок японської поезії: « Чому, метелик, ти мене цікавиш? Тому що форму пречудову маєш. Тому що ти , як квітка, тільки в небі …
 Пані Фарба: - Розгляньте метеликів, що зображені на репродукціях живописних картин, порівняйте зображення на світлинах та дитячих малюнках. - Що спільного і що відмінного в зображеннях?
 Пан Олівець: - Метелики, зображені різними митцями дуже різняться. Один одноколірний, сірий і сумний, інший радісний і барвистий. - Як ви гадаєте, чи є у всіх метеликів щось спільне?
 Пані Фарба: - У різних метеликів схожою є їхня форма. - Формою називають контури предмета. - Уважно розгляньте, яку форму мають метелики? - У метелика є голова, тулуб, що складається з двох частин, вусики та дві пари крилець. - Чи можна сказати, що ліві та праві крильця метелика схожі або, навіть, однакові? - Так. Ліві та праві крильця метелика однакові. Однаковість лівої та правої частин певної форми називають - симетрією.
 -Перед роботою давайте відпочинемо і вивчимо нову рухавку:
  Все потрібно на світі,
  Навіть дощик і сніг,
  Сонце ясне і вітер,
  І струмка тихий біг.
  Все, що навколо маєм,
  Мусим ми берегти.
  Ми за все відповідаєм –
  Він, вона, я і ти!
 
(18 хв)Використання ППЗ. Словникова робота. Перегляд відео. Використання ППЗ  Практична робота.
 - А зараз увага на екран. (Показ на екрані практичної роботи « Метелик» з поетапним коментарем виконання роботи
Коментар практичної роботи: - Найпростіший спосіб отримати симетричне зображення на аркуші паперу – використати техніку монотипії або відтискування.
 - Спочатку згинаємо аркуш навпіл, потім розрівнюємо.
 - На один бік зігнутого навпіл аркуша наносимо зображення ближче до лінії згину: пензликом виконуємо дві кольорові плями. Фарба має бути достатньо рідкою, щоб вона не висохла до того, як ми зігнемо папір і зробимо відтиск. Після нанесення фарби аркуш знову складаємо навпіл так, щоб отримати відбиток фарби. Обережно розрівнюємо аркуш. Ми отримали симетричне зображення. У нас вийшов метелик з чотирма крильцями. Зачекаємо, поки фарба підсохне. Тулуб, вусики, крильця домалюємо фломастером.
 - Діти, хто з вас запам`ятав, як називається техніка, в якій ми будемо працювати? ( м о н о т и п і я - відбиття або відтиск кольорів)
 Виконання практичної роботи дітьми з коментарем вчителя.
- Поки висихає фарба, проведемо хвилинку – цікавинку.
- -Метеликів у світі більше 120000 видів.
 - Живе метелик недовго , від 1 до 90 днів.
- Як можна створити колекцію метеликів безпечним шляхом? - ( за допомогою фотоапарату)
 Продовження практичної роботи фломастером. -
.5. Підсумок уроку(.4 хв.)Обговорення результатів
- Запрошую метеликів на виставку.
 6. Рефлексія
-Ці метелики не можуть полетіти у свій яскравий світ, тому що їх тримають важкі запитання. Давайте їм допоможимо.
 - Що нового ви дізналися на уроці?
 - Що цікавого було для вас на уроці?
 - Що корисного ви візьмете для себе з уроку?
 Пролунав дзвінок –
 Закінчився урок.
 Працювали ви старанно,
 Щоб почуть наприкінці,
 Що у нашім першім класі
 Діти , дійсно, молодці!





Категорія: Конспекти уроків | Додав: NataMalinka (08.02.2013)
Переглядів: 5123 | Рейтинг: 3.0/2 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Вхід на сайт

Новини школи

Серпнева конференція

26 серпня 2016 року наша школа приймала гостей зі шкіл селища та району. Переглянути фото можна за посиланням: 


Літо 2016

Закінчився навчальний рік, проте робота школи продовжується.


Безпека дорожнього руху


Перше вересня

День Знань. Навіть погода раділа початку навчального року!


Закінчились осінні канікули...

Чому так швидко пролітає тиждень? Наче і відпочити не встигли?! А уявіть, якби і цього тижня не було? Чи стало б нам важче?


Погода в Каланчаку
Мини - чат

200
Друзі сайту
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz