Математика 4 клас - Конспекти уроків - Каталог статей - Персональный сайт школы

Меню сайту
Головна » Статті » Конспекти уроків

Математика 4 клас
Урок математики
 
 Тема: Читання і записування п’ятицифрових чисел. Утворення числа 20 000. Лічба десятками тисяч до 100 000. Письмове віднімання трицифрових чисел. (№ 167-175)
 Мета: формувати в учнів уміння читати й записувати числа в межах 20 000; лічити десятками тисяч до 100 000 і назад; повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел; удосконалювати обчислювальні навички і вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати культуру математичних записів.
 
Обладнання: нумераційна таблиця, картки для тестів, пам’ятка і фішки для оцінювання; геометричний матеріал, ребуси, плакат «Квіткова галявина», метелики.                                                                           
                                                                                                    Зміст уроку
 
 I. Контроль, корекція та закріплення знань
 
 1. Каліграфічна хвилинка (перевірити знання таблиці множення на 8) 3 6 9 12 15 18 21 24 27 30 33 36 39 Кожне наступне число збільшіть на 8
 2. Тести з теми «Чотирицифрові числа, нумерація їх» В-1 1-б 2-г 3-б 4-а 5-в В-2 1-г 2-а 3-в 4-б 5-а (2 учні зачитують результати, учні оцінюють себе фішками)
 3. Повторення пам’ятки оцінювання фішками: Немає помилок - 1 помилка - 2 і більше помилок -
 4. Усна лічба
а) Задача 1
. Раз до себе на обід запросив сусідів кіт. Для банкету привід був: кіт мишей десь роздобув. Довго ждать не довелося, 25 котів зійшлося. Кожен з’їв з них по 3 мишки, не лишилося нітрішки. Хто зміркує, скільки діти, кіт зумів мишей зловити? 25 х 3 = 75
 Задача 2.
 У нашім дворі гусей годували і цілими сім’ями їх шикували. Всього гусиних було 5 сімей. В кожній сім’ї по 12 дітей. Тато і мама, бабуся й дідусь. Скільки ж усіх їх – питає Петрусь? 12 х 5 + 4 х 5 = 80 б) Обчисліть «ланцюжки» прикладів (запис на дошці) 999 + 1 + 1 000 + 2 000 + 3 000 + 3 000 = ……(10 000) 10 000 – 3 000 – 2 000 – 4 000 – 1 = …….(999) 5 000 : 5 + 3 000 – 2 000 + 1 = …….(2 001)
 
 II. Актуалізація знань учнів «Мозковий штурм»:
 
 - Порахуйте тисячами до 20 000 і назад.
 - Прочитайте з дошки числа 13 489, 15 080, 5 800, 7 003, 19 000.
- Скільки в кожному числі всього десятків, сотень, тисяч? - Як ми можемо це визначити? Пригадайте правило!
 - Запишіть числа цифрами у стовпчик 12 750, 9 095, 17 007. - Розкладіть їх на розрядні доданки.
 - Назвіть сусідів чисел 9 999, 12 000, 18 342, 19 999. - Який же сусід числа 19 999 позаду? (20 000)
 
 III. Оголошення теми уроку
 
 У: - Утворення числа 20 000 та лічба десятками тисяч до 100 000 – це тема нашого уроку. Але перед вивченням нового матеріалу давайте висловимо свої сподівання щодо сьогоднішнього уроку.
 
Прийом рефлексії «Висловлювання сподівань»
У: - Уявіть себе на яскравій галявині. Метелики, які сидять на квітах, означають, що на уроці з нової теми дещо для вас буде звичним, дещо дізнаєтесь нового, а дещо буде несподіваним. Чи виправдаються ваші сподівання ми дізнаємося в кінці уроку…
 
 IV. Опрацювання нового матеріалу
 
 1. Утворення числа 20 000. Запис на дошці: 19 999 + ….. = 20 000 - Поясніть, як можна утворити число 20 000. - Що для цього слід зробити? З яких ще 2 чисел можемо утворити 20 000?
 2. Лічба десятками тисяч до 100 000 і назад (кращий учень). - Хто зможе сам порахувати десятками тисяч до 100 000? - А назад до 10 000?
 3. Лічба до 100 000 і назад ланцюжками.
 4. Запис чисел від 10 000 до 100 000 цифрами на дошці і в учнівських зошитах.
 5. Формування вмінь усно додавати і віднімати круглі п’ятицифрові числа за зразком (на дошці таблички): 10 тис. + 20 тис. = 30 тис. 80 тис. – 20 тис. = 60 тис. 10 00
0 + 20 000 = 30 000 80 000 – 20 000 = 60 000
 6. Обчислення прикладів з дошки (робота в парах) (1,2 ряд – 2 стовпчики, 3 ряд – 3 стовпчик) 70 000 – 30 000 = 40 000 90 000 + 10 000 = 100 000 90 000 – 70 000 = 20 000 40 000 + 50 000 = 90 000 80 000 – 50 000 = 30 000 20 000 + 80 000 = 100 000
 
 У: - Виконали завдання? Обміняйтесь зошитами і перевірте роботу свого сусіда по парті. Оцініть її будь-ласка, потрібною фішкою!
 
 V. Фізкультхвилинка
 
VI. Розвиток математичних знань
 
 1. Віднімання трицифрових чисел. (№170 (1) – усно, фронтально)
 У: - Пригадайте правило віднімання трицифрових чисел.
 2. Приклади №170 (2) (1, 2 ряди – самостійно;
 3 – з коментуванням перші два приклади.) 480 544 831 505 - 283 -155 -214 - 125 197 389 617 380
 У: - За допомогою фішок оцініть свої знання.
 
 3. Розв’язування задач Логічні задачі:
 
 1. Троє коней за годину пробігли 15 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь? (15)
 2. О 12 годині ночі іде дощ. Чи можна чекати, що через 48 годин світитиме сонце? (Ні, знову буде ніч).
 3. Задача №172 (1 ряд – самостійно; 2 і 3 ряди – з коментуванням)
 У: - Прочитайте задачу. Повторіть її зміст. Складіть короткий запис. Жито – 1 3 600 кг Пшениця – 1 5 Кукурудза – решта
 У: - Аналізуємо задачу від числових даних. - Скільки всього зібрали зерна з ділянки? - Що відомо про жито? - Чи можемо дізнатися скільки становить жито? Що для цього слід зробити? - Чи можемо дізнатися скільки кілограмів становила пшениця? Яким чином? - Знаючи все про жито та пшеницю, чи можемо відповісти на питання задачі? Що для цього слід зробити? Хто хоче за допомогою короткого запису скласти схему до задачі?
 1) 600 : 3 = 200 (кг) – становило жито; 2) 600 : 5 = 120 (кг) – становила пшениця; 3) 200 + 120 = 320 (кг) – разом. Відповідь: 320 кілограмів жита і пшениці.
 
 VII. Геометричний матеріал
 
 На дошці таблиця для роботи з геометричним матеріалом
 1. «Мозковий штурм»: - Уважно розгляньте малюнок, кого він вам нагадує? - Назвіть фігури, з яких складається зайчик. - Скільки сторін і кутів має трикутник? (3) - Скільки сторін і кутів має чотирикутник? (4) - Які ви знаєте кути? - Знайдіть і покажіть на малюнку прямі кути, гострі та тупі. 2. Складання «асоціативного куща» до поняття кут: - Що ви знаєте про кут? - З чого він складається? - Які кути бувають? - Які непрямі кути ви знаєте?
У: - Всі ваші знання про кут ми оформимо в схему. Кут

2 сторони

вершина

прямий

непрямий

гострий

тупий

VIII. Розгадування ребусів Робота в групах.
 
 У: - А зараз для короткого відпочинку пропоную вам розгадати ребуси. с 3 ж с 3 бок ві 3 ла ві 3 на 3 буна 3 тон 3 зуб пі 2 л ак 3 са 3 лер 40 а 100 лиця мі 100 к ли 100 к 100 ляр IХ. Бліц – турнір «Так – ні» Учні уважно слухають твердження учителя, якщо погоджуються – кажуть «так!», якщо не погоджуються – кажуть «ні!»
 
. У: - Щоб дізнатися скільки у числі всього десятків треба відкинути одне число? (так) - Щоб дізнатися скільки у числі всього сотень треба відкинути три цифри? (ні, дві) - Щоб відняти трицифрове число від трицифрового треба десятки підписати під сотнями, а одиниці під десятками? (ні) - Кути бувають прямі і криві? (ні) - Кут має дві сторони і вершину? (так)
 
Х. Підсумок уроку
 
У: - Наш урок підходить до кінця і ми повертаємося на «галявину» і з’ясуємо, чи здійснилися ваші сподівання. - Що для вас на уроці було відомим? - Що дізналися нового? - Що було несподіваним? - Чи виконали ми всі поставленні завдання? - Що вам вдалося найкраще? - З чим були проблеми? - Які враження від уроку?
 
 ХI. Оцінювання учнів
 
У: - На протязі уроку ви самостійно оцінювали свої знання, а також вам допомагали сусіди по парті. Підрахуйте кількість фішок і визначте свою оцінку.
 
 ХII. Домашнє завдання Задачі № 174, №175


   

 
 
Категорія: Конспекти уроків | Додав: lyubov (20.02.2013)
Переглядів: 3170 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Вхід на сайт

Новини школи

Серпнева конференція

26 серпня 2016 року наша школа приймала гостей зі шкіл селища та району. Переглянути фото можна за посиланням: 


Літо 2016

Закінчився навчальний рік, проте робота школи продовжується.


Безпека дорожнього руху


Перше вересня

День Знань. Навіть погода раділа початку навчального року!


Закінчились осінні канікули...

Чому так швидко пролітає тиждень? Наче і відпочити не встигли?! А уявіть, якби і цього тижня не було? Чи стало б нам важче?


Погода в Каланчаку
Мини - чат

200
Друзі сайту
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz