Математика 3 клас - Конспекти уроків - Каталог статей - Персональный сайт школы

Меню сайту
Головна » Статті » Конспекти уроків

Математика 3 клас
Мета:узагальнити та систематизувати знання з усного додавання і віднімання трицифрових чисел; закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати обчислювальні навички, увагу, логічне мислення, математичне мовлення; виховувати інтерес до математики, активну життєву позицію, прагнення до успіху через наполегливу працю. Обладнання: таблиця для усного рахунку, таблиця для складання задачі, картки з прислів’ям, картки з диференційованими завданнями. Тип уроку: узагальнення та систематизації знань Форма проведення: урок-віночок
                                                                                   Хід уроку
 
1. Повідомлення теми й мети уроку.
 
 - Ми вивчали тему «Усне додавання та віднімання трицифрових чисел».
 Сьогодні ми повинні повторити всі прийоми усного додавання і віднімання, переконатись, що ми навчились виконувати ці дії, а також продовжувати вчитись розв’язувати задачі, обчислювати вирази.
 - Український віночок – один із символів нашої України. Він є найбільшою ознакою українського національного вбрання. Віночок – не просто краса, а й оберіг, «знахар душі», бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже. Звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. Дівчаткам, яким минуло 6 років плели віночок із 9 квіток. І ми будемо вплітати у свій віночок по одній квіточці – тим самим виконувати по одному завданню. Хто найшвидше і правильно виконає всі завдання, той найшвидше виплете наш віночок, тому ми його і подаруємо. Девіз нашого уроку зашифровано ось у цій схемі, ви розгадаєте його, коли розв’яжете приклади. Приступаємо до роботи.
 
1. Далеко 2. Розум 3. Око 4. Глибоко 5. А 6. Бачить
У вас є конверти із завданням.
 Конверти МАКИ, БАРВІНКИ, ЧОРНОБРИВЦІ (клас поділений на три групи).
 1 завдання. УСНИЙ РАХУНОК
 400-200+180-80
 840-400+60-250 250+150-180+80 950-350+170-90
 Вплітаємо першу квітку – ЦВІТ ЯБЛУНІ.
 А що вона означає у вінку?
 Квіти яблуні – символ материнської любові. То був цілий ритуал, коли батько торкався віночком голівки і примовляв: «Мати-яблуня, дядина моя. Дай моїй донечці здоров’я й долі щасливої»
2 завдання. МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ
 Уплітаємо 2 квітку – БАРВІНОК. А що він означає в віночку? Барвінок до людської оселі, городу тягнеться. Взимку відвар барвінку п’ють від простуди, влітку барвінком прикрашають святковий хліб, хату, плетуть весільні віночки, букетики. Цілий рік його шанують, вважаючи символом життя.
 
Записати число, в якому 3 сотні, 2 десятки, 9 одиниць.
 Від суми чисел 310 і 250 відняти 130.
 До різниці чисел 290і140 додати 150.
 Суму чисел 250 і150 збільшити на 170.
 Різницю чисел 630 і 30 зменшити на 270.
 Добуток чисел 7 і 9 збільшити на 100.
 До 250 додати частку чисел 72 і 9. 3 завдання.
 ЦІКАВІ ЗАВДАННЯ.
 
Третя квітка – ЛЮБИСТОК. Люди люблять любисток не тільки за пахощі, а й за лікувальні властивості. Ним миють волосся, освіжають хатнє приміщення, у ньому купають маленьких дітей. Тому у віночку це символ людської відданості, уміння бути корисним.
 
 - В одному ряду 8 камінців на відстані 2 см один від одного. У другому ряду 15 камінців на відстані 1 см один від одного. Який ряд довший?
 
 - У кімнаті у кожному кутку сидить кішка., а навпроти кожної кішки є 3 кішки. Скільки кішок у кімнаті.
 
 - Ваня розклав на столі камінці на відстані 2 см один від одного. Скільки камінців розклав він на проміжку 10 см?
 
 - Скільки було людей: бабуся, дві дочки, дві матері та онука?
 
 - Летіло 15 голубів. Трьох мисливець убив. Скільки зосталося?
 
- На галявині гралися зайці. Всього у них 18 вух. 4 зайці сховалися.Скільки зайців залишилося?
 
- Скільки кінців у 10 палок? А у 10 з половиною? - Якщо о 12 години дня іде дош, то чи можна через 36 годин сподіватися сонячної погоди?
 
 4 завдання. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ НА ВСІ ВИВЧЕНІ СПОСОБИ
 
Вплітаємо КАЛИНУ. У центрі буде гроно калини – символ краси і дівочої вроди. Символ краси нашої України. Калину оспівували в піснях, віршах. Символ калини вишивали на українських рушниках.
 
 200+700 800-300 60+90 120-30 520+340 460-320 430+500 20+640 230+70 200-60
 Перевірити виконані приклади. (завдання диференційовані, на картках)
 
 5 завдання. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
 Вплітаємо п’яту квіточку - ВОЛОШКУ. Волошка у вінку - це символ людського прозріння, краса і велич неба. Де волошка росте, там верба гине. (задачі для 3 варіантів)
 I варіант. Протягом трьох днів шофер проїхав 988 км. За перші два дні він проїхав 644 км, за другий і третій – також 644 км. Скільки кілометрів проїхав шофер другого дня?
 II варіант. За перший місяць завод випустив 212 верстатів, за другий на 75 верстатів більше. Залишилося випустити ще 324 верстати. Скільки верстатів було замовлено заводу?
III варіант. Перше число 405, друге – на 184 більше від першого, а третє на 249 менше від другого. Знайди третє число.
 
6 завдання. СКЛАСТИ ЗАДАЧУ ЗА СХЕМОЮ Вплітаємо 6 квіточку – МАК. Мак у віночку – то символ боротьби українського народу за волю. Кожна людина втрачала когось рідного у цій боротьбі і процвітала пролита кров маковою квіткою в українському вінку. Скласти задачу за схемою 5

?

54

?

30

7 завдання. РОБОТА ЗА ГЕОМЕТРИЧНИМ МАТЕРІАЛОМ. Вплітаємо 7 квіточку – БЕЗСМЕРТНИК. Безсмертник дарує здоров’я роду людському. Чи виразки, чи ранки – все гоїть. Тому шанують його і називають рослиною здоров’я.
 
 Задача.
Побудуй прямокутник, периметр якого дорівнює 12 см. Яких значень може набути довжина та ширина? 8 завдання.
 
 РОБОТА НАД ОБЧИСЛЕННЯМ МІР ДОВЖИНИ,ваги.
 
1м – 2 см   2м – 2см    1кг – 200г   1кг – 1г    2м 6дм + 4 дм    7м-7дм
 
Послухайте загадку.
 Про яку квітку в ній запитують? Дерево дерев’яне, листя коханське, Цвіт ангельський, а кігті диявольські. (троянда, шипшина)
 Вплітаємо 8 квіточку – ТРОЯНДУ.
 
9 завдання. ДЛЯ КМІТЛИВИХ.
 1. Старовинна китайська задача. Є речі. Якщо рахувати їх трійками, то залишається
 2. Якщо рахувати їх п’ятірками, то залишається
 3. Якщо рахувати їх сімками, то залишається
 2. Скільки речей? (Відповідь: 23)
 
2. У Марини в 4 рази більше ляльок ніж в Олени, а у неї на 12 ляльок менше ніж у Марини. Скільки ляльок у Марини? 3. Якщо рахувати поверх, на якому живе Катя, зверху, то одержимо вшестеро більше, ніж, якщо рахувати знизу. На якому поверсі живе Катя, якщо в її будинку більше 10 поверхів і менше 20 поверхів.
 
 4. Розстав між цифрами один або декілька знаків арифметичних дій і дужки так, щоб вийшли вірні рівності. Визнач порядок виконання дій.
 
 а) 9 9 9 9 =10 г) 9 9 9 9 =1 б) 9 9 9 9 =11 д) 9 9 9 9 =2 в) 9 9 9 9 = е) 9 9 9 9 =9
 
 Вплітаємо 9 квітку нашого віночка – це РОМАШКА. Ромашка у вінку наймолодша за своїм віком. Її вплели у вінок люди, коли переконалися, що вона приносить не лише здоров’я, але доброту і ніжність. Ромашку у народі називають ще рум’янком.
 
ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ. ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
 
Завдання для маленьких «Сократів» (на вибір)
1. Після того, як Сергійкові сказали, що 7 олівців коштують більше, ніж 8 зошитів, його запитали: «Що коштує більше, 8 олівців чи 9 зошитів?» А якщо запитають вас, яку відповідь ви дасте?
 2. Погоничі верблюдів. Через пустелю йшли одно та дво-горбі верблюди. У них було 14 горбів та 40 ніг. На кожному двогорбому верблюді сидів погонич. Скільки всього погоничів мандрувало разом з верблюдами.
 
Категорія: Конспекти уроків | Додав: lyubov (20.02.2013)
Переглядів: 1406 | Рейтинг: 4.5/2 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Вхід на сайт

Новини школи

Серпнева конференція

26 серпня 2016 року наша школа приймала гостей зі шкіл селища та району. Переглянути фото можна за посиланням: 


Літо 2016

Закінчився навчальний рік, проте робота школи продовжується.


Безпека дорожнього руху


Перше вересня

День Знань. Навіть погода раділа початку навчального року!


Закінчились осінні канікули...

Чому так швидко пролітає тиждень? Наче і відпочити не встигли?! А уявіть, якби і цього тижня не було? Чи стало б нам важче?


Погода в Каланчаку
Мини - чат

200
Друзі сайту
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz